15 sierpnia 2015

Wspomnienia z pielgrzymki

W dniach 15-17 października odbyła się w naszej parafii kolejna pielgrzymka autokarowa. Tym razem rejonem, który odwiedziliśmy było Podlasie południowe. Miejsce z piękną, dziewiczą naturą, a także bardzo bogate i różnorodne pod względem kultu religijnego. Pierwszym miejscem, w którym zatrzymaliśmy się w drodze do Kodnia, był Drohiczyn.

W katedrze, którą w 1999 roku odwiedził św. Jan Paweł II odmówiliśmy koronkę do Bożego Miłosierdzia. Następnie weszliśmy na Górę Zamkową skąd roztacza się piękny widok na zakole Bugu. Z Drohiczyna udaliśmy się do pobliskiego Janowa Podlaskiego. Po Mszy świętej w zabytkowej Kolegiacie, odwiedziliśmy miejsce, z którego słynie Janów Podlaski, czyli stadninę koni. Kolejnym etapem naszej pielgrzymki były Kostomłoty. Jedyna na świecie parafia neounicka. W świątyni wysłuchaliśmy wykładu ks. Zbigniewa Nikoniuka, kapłana grekokatolickiego, na temat trudnej historii i rozłamu Kościoła oraz próbie zawarcia ponownej jedności czyli Unii Brzeskiej. Poznaliśmy historię unitów czyli grekokatolików i ich piękną i zabytkową świątynię. Punktualnie o 19.00 dotarliśmy do Kodnia, na obiadokolację i nocleg. W piątek po porannej Mszy świętej w bazylice Kodeńskiej, poznaliśmy sam Kodeń i historię obrazu Matki Bożej Królowej Jedności. Następnie udaliśmy się do Jabłecznej gdzie znajduje się piękny Monaster Prawosławny, w którym szczególną cześć odbiera św. Onufry. Następny etap to już Lublin. Zwiedziliśmy katedrę i starówkę po czym powróciliśmy do Kodnia. W ostatnim dniu pielgrzymki, w drodze powrotnej, odwiedziliśmy Pratulin, miejsce męczeństwa 13 męczenników podlaskich, beatyfikowanych przez Jana Pawła II. Kolejnym etapem i zarazem ostatnim w naszej bogatej pielgrzymce była Grabarka czyli góra krzyży, na której znajduje się Monaster św. Marii i Marty. Grabarka to najświętsze miejsce dla wyznawców prawosławia w naszej Ojczyźnie. W godzinach wieczornych w sobotę 17 października, pełni wrażeń powróciliśmy do Straszyna.

Pielgrzym.

Używamy plików cookies Ta witryna korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności i plików Cookies .
Korzystanie z niniejszej witryny internetowej bez zmiany ustawień jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików Cookies. Zrozumiałem i akceptuję.